Via welke vervoerder (PostNL/DPD/anders) kan ik een doos van 132x117x16cm (20kg) zo goedkoop mogelijk vervoeren, en wat kost me dat dan?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (2)

DPD valt af als jij een pakket van dat formaat wil versturen als consument (via de Pakketshop). Anders was het zeer goedkoop geweest: euro 5,95 bij een bestemming binnen Nederland. Helaas is het maximaal gewicht: 10 kg, maximale lengte: 70 cm en maximale omvang 120 cm (langste + kortste zijde)

PostNl valt ook af. Maximale formaat voor zending van 10-30 kg: 175 x 78 x 58 cm. Dat zou euro 12,40 gekost hebben.

DHL valt eveneens af (https://dhlforyou.nl/), daar geldt voor de kleine verzenders (en daar val je als consument onder) de gewichtslimiet van 10 kg voor deze service.

Je zou nog terecht kunnen bij een transportbedrijf. Maar een goedkopere optie lijkt me, dat je contact zoekt met een bedrijf waarvan je weet dat ze regelmatig pakketten laten bezorgen door bedrijven als bovenstaande. En dat je vraagt, of ze jouw pakket tegen vergoeding willen aanbieden om te verzenden. De voorwaarden voor het laten versturen van pakketten door bedrijven zijn gunstiger (qua maat en gewicht). De prijs ligt iets anders.

Toegevoegd na 20 uur:
Nog een optie (gaat natuurlijk niet altijd): de inhoud van de doos verdelen over 2 kleinere dozen die je wel kunt aanbieden aan bijv. de DPD Pakketshop.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dhl4you kan wel hoor. Gebruiken we vaak voor lichte verzendingen zoals kleertjes van marktplaats.
Computoon
11 jaar geleden
Volgens de tarievenlijst niet, zie https://www.dhlforyou.nl/Documents/tarieven-DHLFORYOU-nl-OKTOBER2012.png Het maximumgewicht is 10 kg. Het pakket van vraagsteller is 20 kg. Het maximale formaat volgens die tarievenlink is 80 x 40 cm en 60 liter inhoud. Beide voor standaardpakketten. Het pakket van vraagsteller heeft een groter formaat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oke, de 20kg had ik even gemist :-)
Dhl4you is erg goedkoop, vooral als je eerst via internet alles klaarmaakt en betaalt, en het daarna bij een servicepoint afgeeft.